رئیس سابق کانون صرافان با بیان اینکه دلار به اندازه کافی در صرافی‌ها وجود دارد، از روند کاهشی نرخ دلار در بازار آزاد خبر داد.

دلار- ارز - میدان فردوسی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد لواسانی  در مورد روند قیمت دلار در بازار گفت: از دو روز گذشته که اصلاح مقررات خرید و فروش ارز صادرکننده توسط بانک مرکزی انجام شد، بازار ارز ثبات پیدا کرده و روند عرضه ارز بهتر شده است، به گونه‌ای که عرضه بر تقاضای دلار پیشی گرفته است.

وی در مورد میزان ارز خرید و فروش شده در دو روز گذشته گفت:‌ آمار آن دست بانک مرکزی است، اما شرکت‌های صادرکننده، ارز حاصل از صادرات خود را با تمایل بیشتری برای فروش به صرافی‌ها عرضه می‌کنند که عرضه ارز صادراتی به نرخ توافقی با صرافی صورت می‌گیرد.

به گفته لواسانی، طبق مصوبه بانک مرکزی در صرافی‌ها به هر فرد تا سقف ۲ هزار دلار یا ۲ هزار یورو فروخته می‌شود، اما در حال حاضر چون تقاضا برای خرید ارز به اندازه عرضه نیست، در حالی که چون مازاد عرضه داریم، اگر بانک مرکزی اجازه دهد، توان عرضه بیشتر از این مقدار هم برای هر فرد وجود دارد.

رئیس سابق کانون صرافان تأکید کرد:‌ به هیچ وجه در میزان ارز کمبودی نداریم و ارز کافی از صادرکنندگان در دست صرافی‌ها وجود دارد و مشکل صرافی‌ها کمبود تقاضا برای خرید ارز است و همچنین صرافی‌ها از این بیم دارند که در روزهای آینده مقدار بیشتری از قیمت دلار کاهش یابد و آنها دچار ضرر شوند.

لواسانی این را هم گفت:‌ اگر ارز حواله دانشجویی و یا سایر متقاضیانی که در خارج کشور هستند، آزاد شود، صرافی‌ها می‌توانند گشایش بیشتری ایجاد کنند و ارز مازاد خود را بفروشند.

وی در مورد اینکه آیا روند نرخ ارز رو به کاهش است، گفت:‌ خواسته صرافان و فعالان بازار ثبات در بازار است، چون باید پارامترهای اقتصادی تا حدی دچار ثبات باشند، اما اگر بگوییم روند رو به کاهش است، ممکن است در ماه‌های آینده دوباره بازار دچار تلاطم شود، بنابراین ثبات در بازار و ثبات در نرخ‌ها برای فعالان اقتصاد مطلوب‌تر از روند کاهشی است.

رئیس سابق کانون صرافان گفت‌: در حال حاضر هر دلار در صرافی‌ها بین ۳۲۱۰۰ تا ۳۲۲۰۰ تومان معامله می‌شود.

لواسانی تأکید کرد:‌ به هیچ عنوان کمبود ارز در صرافی‌ها نداریم و مشکل صراف‌ها نگرانی از کاهش نرخ در روزهای آینده است.

همچنین کامران سلطانی زاده عضو شورای‌عالی کانون صرافان در خصوص وضعیت بازار در دومین روز پس از مصوبه بانک مرکزی مبنی بر فروش ارز صادرکنندگان، گفت:  با توجه به مصوبه جدید بانک مرکزی، صادرکنندگان با شدت خوبی به بازار ورود و ارز خود را عرضه می‌کنند.

وی به ایرنا گفت: قبل از تصمیمات و مصوبه بانک مرکزی، قیمت دلار در بازار ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان بود و بعد از مصوبه به ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و امروز هم با نرخ ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این روند نزولی ادامه یابد.

کد خبر 683296
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    31 4
    اگر کمبود نیست پس چرا قیمت همان قیمت دو روز پیش است. میخواهید بگوئید داریم ولی کمتر نمیدیم. محض رضای خداوند به شعور ما ملت اهانت نکنید.
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    9 0
    شمابدتون نمی آید گرون بشه
  • حسنی DE ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    11 4
    چقدردروغ ساعت یازده ده تا صرافی رفتم گفتند دلار نداریم.
  • نا شناس IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    11 2
    خداییش من یکی دیگه دارم منفجر میشم ندارید گران میکنید میگید داریم نمیخواهید ارزون بشه اینفرمی انقلابی بودن نوبره به خدا خدا لعنت کنه خائنین به این نظام و مردم را
  • فرهاد IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    12 2
    گران شدن دلار ودرمقابل پایین آمدن ارزش پول ملی بغیرازاینکه امید مردم بیچاره ایران به ایندشان ناامید کند نتیجه دیگری ندارد .واین نتیجه اقتصاددانهایی است که یک شبه دکتر واقتصاددان وسیاستمدارشده اند.ونمیتوانند مشکلات راحل کنند.گناه مردم چیست?
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    11 2
    اقتصاد دان که در راس تصمیمات اقتصادی نیست... اگر خریداران پا پس کشیدند چرا دلار 34 هزار تومان هست ما اقتصاد بیمار داریم چند سال پیش پول کشور ما درعراق و ترکیه اعتبار داشت حالا توی خود ایران هم دیگه داره اعتبارش ساقط میشه اینها هم فقط خبر سازی و بازی رسانه ای هست با اخبار ضد و نقیض مشکل مردم حل نمی‌شود
  • محمود US ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 2
    امروز ساعت ۱۲ به چند صرافی رفتم دلار نداشتند.
  • آرمان IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    10 2
    اگه ارز زیاده چرا این قبمتیه...چطور یه دفعه قیمت ارز اینهمه بالا میره،بعد قطره ای پایین میاد،میگید ارز پایین اومد!!!
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    12 2
    اینکه پول ایران هيچگاه ارزش پیدا نمی کند کار مافیای صادر کنندگان و سرمایه داران است که در همه دولت ها صاحب نفوذ هستند
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 3
    امروز تمام صرافی های فردوسی رفتم کاملا اظهار بی اطلاعی کردند و گفتند دست ما بخشنامه نرسیده چرا اخبار اعلام می کنه ما را سرکار گذاشتند
  • وحید ,بناب IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 1
    سلام. خداوکیلی انصاف کنید . واقعاً بعضی از مسئولین هستند بجای ثبات به بازار بدهند . بازار رو دارند بی ثبات میکنید . این اصلأ ارزش ندارد . تا افغانستان و عراق. امارات و مملکت‌های عربی بخندند به پول ایران .‌‌واقعاً انصاف بهترین وجدان هست .‌‌ب از پول دلار در بازار مشگل ندارید چرا ارز بالا میرود . مسئولان در ایران میگویند تبلیغات میکنند بازار ما به دلار نیاز ندارد ولی همه چیز اجناس با دولار قیمت گذاری میکنید . نمونه مواد پتروشیمی.مواد غذایی ساختمانی . ولی دستمزد کارگران با تومان هست . فقط .‌‌همه چیز با دلار قیمت گذاری میکنید .. ولی این روزها هم میگذره . روزهای سر سخت تمام شدنی هست .. ولی وجدان هم چیز خوبی هست . بعضی ها که برای کشور مان ایران که خیانت میکنند . خائن هستند . خدا ازشون نگذره ...
  • آوینا IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 1
    حالا واقعا کسی این نظر ها رو میبینه واز حال ودرد مردم با خبرند،
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 1
    جالبه میگه پایین اومدن مناسب نیست ثبات مهمه یعنی بعید می‌دونم دیگه زیر 30 بیاد اونم بخاطر ضرر نکردن صراف ها !!!! چه چیزهایی میشنویم ، قبلا هم گفتم هیچوقت اجازه پایین آمدن دلار و طلا رو نمیدن چون ثروت مندان ضرر میکنن
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 1
    یادم میاد معاون روحانی گفت قیمت دلار ده هزار هست با تحریم ، ربطی به آمریکا نداره ملت ایران آدرس غلطی که یک عمر گرفتیم